woensdag 4 augustus 2010

Amerika

Ik ben alweer drie weken terug van mijn vakantie naar Amerika, maar het is nooit te laat voor een verslag. Soort van. Dus bij deze.

Naar Amerika

In de stad stinkt het. Naar smog. En er rijden te veel auto’s. Het verkeer is chaotisch en alles is lelijk en Amerika is stom!



Tenminste, dat dacht ik toen we net in LA aangekomen waren en ik behoorlijk moe was van het vroege opstaan, de lange vlucht, het ophalen van de auto, het vinden van het hotel en alle andere intussen opgedane indrukken. Er zijn namelijk ook rustige plekjes te vinden. Bijvoorbeeld in Santa Monica:



Maar de volgende dag begon het grote avontuur pas echt. Het begin van onze road trip. Omdat we geen ervaring met Amerika hadden, nauwelijks wisten hoe het verkeer georganiseerd was, mijn ouders nog nooit in een automaat gereden hadden, en we niet wisten hoe lang alles onderweg zou duren, kwamen we de eerste paar dagen steeds heel laat aan in ons hotel. Gelukkig was iedereen het er over eens dat we het eind van de vakantie wilden halen zonder totaal uitgeput te zijn en daarom besloten we al vrij snel dat we niet alle bezienswaardigheden die in ons boekje beschreven stonden hoefden te zien. Zo werd onze reistijd een stuk korter en bezochten we alleen de dingen die ons het leukst leken. Dit was een goede keuze, want we hadden opeens veel meer tijd om echt iets te zien. En ik kwam erachter dat Amerika best een mooi land is.

Tijdens onze reis hebben we verschillende steden en nationale parken aangedaan. Hier een korte foto/video-impressie:

San Fransisco




Yosemite National Park






Las Vegas








Valley of Fire State Park



Zion National Park



Bryce Canyon




Arches National Park






Natural Bridges



Goosenecks State Park



Grand Canyon








Laughlin



Joshua Tree National Park



Long Beach



Veel gezien dus, maar ook veel geleerd over het leven in Amerika. Ik vond het een hele ervaring. Maar ondanks dat de Amerikanen gewoontes hebben die ze hier ook best over zouden mogen nemen (refills van je frisdrank in restaurants en gebakken aardappeltjes en scrumbled eggs als ontbijt) ben ik blij dat ik terug ben en weer lekker kan doen wat wil. Maar al met al was het zeker een geslaagde vakantie!

1 opmerking:

  1. Gaaf gaaf gaaaaaaf! =D Echt supermooie foto's. (Ik wil naar dat strand in Santa Monica!) Oh en San Fransisco lijkt op die foto's best een beetje op Seattle, da's ook helemaal op heuvels gebouwd en die straten gaan steil omhoog en omlaag... En bij Las Vegas dacht ik echt even 'Huh, Venetië?', maar dat is natuurlijk allemaal nagemaakt, haha.

    Ik wil oooook!

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom!

Welkom op mijn blog! Op deze blog ga ik mijn oh zo spannende belevenissen bijhouden, maar ook mijn vorderingen met het Day Zero Project. Ik ga heel erg mijn best doen om deze blog regelmatig bij te werken en te laten weten hoe het me vergaat met mijn opdrachten.